Petr Novák (Ing., Ph.D.) ČVUT - CIIRC, Praha
PnSwHwPro@gmail.com / PnSwHwPro@seznam.cz / novakpe@cvut.cz
Úlohy / hry využívající běžný mobilní telefon s NFC čtečkou a současně NFG tagy pro jeho lokalizaci na hrací ploše. Hrací plocha je tvořena buď větší deskou s vyznačenými místy (a NFC tagy) pro přikládání mobilního telefonu nebo zcela samostatnými kartičkami (obsahujícími NFC tagy) o rozměrech mobilního telefonu. Úloha běží na mobilním telefonu a graficky i hlasově vyzývá k jeho přiložení na požadované / cílové místo na hrací ploše. Průběh hry je řízen čtením informace z NFC tagu mobilním telefonem při jeho přiložení na hrací plochu. Úlohy jsou typu: najdi na hrací ploše, počty nebo zapamatuj si posloupnost. Hrací plochu lze vytvořit zcela podle vlastních požadavků a může obsahovat libovolné symboly, znaky, čísla, nebo jakékoli obrazce / obrázky. Více ...
Úloha / hra využívající hrací kostku (v podstatě) libovolné velikosti, reagující na své otočení / pohyb a obsahující na svých stěnách libovolné symboly, znaky atd. Úloha / hra běží na mobilním telefonu / tabletu / počítači a graficky i hlasově vyzývá k otočení hrací kostky požadovanou / cílovou stranou nahoru. Kostka svůj stav otočení (pohyb) přenáší pomocí BlueTooth do úlohy / hry. Úlohy jsou typu: najdi nebo zapamatuj si posloupnost. Stěny kostky mohou obsahovat libovolné symboly, znaky, čísla, nebo jakékoli obrazce / obrázky, čímž lze vytvořit zcela vlastní úlohu / hru. Více ...
Aplikace sloužící pro tvorbu úloh stylu Slide-Show, tedy prezentací, návodů, naučných kurzů, hádanek, kvízů, nebo tzv. reminiscenčních terapií. Jako podklady mohou být použity jak libovolné obrázky, tak i videa a vše lze zvukově / hlasově doprovázet přímo z aplikace. V průběhu úlohy lze zadávat otázky i přijímat odpovědi (výběrem z možných) a vše automaticky hodnotit. Aplikace, tedy v ní vytvořené úlohy, jsou určeny k ovládání pomocí myši, klávesnice, dotykového monitoru, nebo souborem barevně svítících tlačítek (podle počtu otázek / odpovědí) pro lidi s omezenou zručností, nebo přesností pohybu. Úlohy lze vytvářet zcela vlastní (obrázky + videa + otázky + odpovědi). Více ...
Aplikace je určena k procvičování pozornosti, reakce, zorného pole a dalších podobných schopností člověka. Hrací plochu tvoří velká a celkem mechanicky odolná tlačítka vhodně rozmístěna například po stole. Ty pomocí své světelné a zvukové signalizace vytvářejí potřebné podněty pro uživatele (na hrací ploše). Podněty mohou být barevné, nebo světelné efekty (svit, blik, dvoj-blik, …), zvukové efekty (pípnutí, tón dané frekvence, …) atd., nebo jejich kombinace. Za reakci od uživatele je vždy považován stisk některého z tlačítek. Úlohy poskytují automatické hodnocení. Více ...
„I když nemluvím, tak se domluvím“. Můj-Druhý-Hlas je aplikace pro nemluvící. Tento hendikep může postihnout dočasně i jinak zdravé lidi, například po operaci hlasivek. Nejčastěji však souvisí s fyzickým či mentálním postižením. Problémy s mluvením mohou mít i lidé ve vysokém věku. Můj-Druhý-Hlas je aplikace poskytující několik způsobů komunikace pomocí převodu textu na řeč. Nemluvící (případně špatně / nezřetelně mluvící) osoba vybere již předpřipravený text pro vyslovení / přečtení, nebo zapíše zcela vlastní. Do aplikace lze doplnit zcela vlastní texty / obrázky / data.Více ...